DjecaDjeca i spavanje – savjeti za miran san

Kvalitetan san neophodan je za pravilan razvoj beba i djece. Saznajte kako uspostaviti rutinu spavanja i omogućiti svom mališanu ugodno spavanje. Kako bi se normalno razvijala i rasla sva živa bića trebaju san, osobito djeca u najranijoj fazi života. San je važan za zdrav rast te za fizičko i psihičko zdravlje djeteta. Sastoji od dvije faze: REM faze u kojoj sanjamo i mozak aktivno radi. Non-REM faze u kojoj je pojačana opskrba mišića krvlju, energija...
3 mjeseca prije

Kvalitetan san neophodan je za pravilan razvoj beba i djece. Saznajte kako uspostaviti rutinu spavanja i omogućiti svom mališanu ugodno spavanje.

Kako bi se normalno razvijala i rasla sva živa bića trebaju san, osobito djeca u najranijoj fazi života. San je važan za zdrav rast te za fizičko i psihičko zdravlje djeteta. Sastoji od dvije faze:

  • REM faze u kojoj sanjamo i mozak aktivno radi.
  • Non-REM faze u kojoj je pojačana opskrba mišića krvlju, energija se pohranjuje, tkivo se obnavlja i raste, izlučuju se hormoni za rast i razvoj.

Bebe provedu 50% vremena u svakoj od ovih faza koje se izmjenjuju otprilike svakih 50 minuta. U prosjeku, u dobi od 6 mjeseci REM faza zauzima oko 30% sna. Kad dijete dosegne predškolsku dob, faze se izmjenjuju otprilike svakih 90 minuta.

Uspostavljanje rutine prije spavanja

  • Čitanje priče: Nježan glas roditelja i zanimljiva priča najbolji su način da vaše zlato što prije utone u san. Neka uspavljivanje bude dio vaše svakodnevne rutine prije spavanja. Osim što će čitanje uspavati dijete probudit će kod njega zanimanje i ljubav prema knjigama.
  • Kupka: Kratko kupanje u toploj vodi može dodatno uspavati dijete. Kako bi omekšali vodu u kupku možete dodati malo ulja za kupanje. Prilikom izbora proizvoda pripazite da ste odabrali onaj posebno formuliran za njegu osjetljive dječje kože.
  • Postavite granice: Od početka učite dijete koje je vrijeme za odlazak u krevet i ostanite dosljedni. Djeca znaju biti prilično uporna u nagovaranju ali pokušajte ne popustiti.
  • Ne zaboravite na poljubac: Prije spavanja ušuškajte svoje dijete i dajte mu pusu kako bi se osjećalo sigurno i zaštićeno.
  • Ne zaboravite na higijenu: Od najranije dobi učite svoje dijete higijeni te čišćenju i pranju zubi prije odlaska na spavanja.
  • Uljepšajte odlazak na spavanje: Pustite dijete neka samo izabere svoju najdražu pidžamu ili posteljinu s omiljenim likovima iz crtića. Kada bude okruženo onime što voli odlazak na spavanje više neće doživljavati kao muku. 

Koliko sna je dovoljno?

NOVOROĐENČAD

Tek rođene bebe spavaju skoro po cijeli dan, do čak 18 sati dnevno. Bude se kada su gladni, žele pažnju ili čistu pelenu. Kada spavaju često su aktivni što možete vidjeti po rukicama i nogicama koje se stalno miču, smiju se i rastežu.

BEBE

Dok se novorođenčad budi usred noći ako osjeti potrebu za hranom većina beba nakon 6 mjeseci spava cijelu noć u komadu. Već u najranijoj dobi pokušajte učiti bebu rutini spavanja tako što ćete ju svaku večer staviti spavati u približno isto vrijeme na isto mjesto. Bebe od 3. do 6. mjeseca starosti trebale bi spavati 10 sati noću i 3-5 sati tijekom dana, od 6 do 12 mjeseca beba bi trebala spavati 11 sati noću te preko dana 2-3 sata.

DJECA

Djeci starosti od 1 do 3 godine potrebno je 12-14 sati sna tijekom dana. U ovoj dobi djeca spavaju tijekom dana 1 do 3 sata bez prekida, a ostatak je noćni san. Pripazite da dijete ne odlazi prekasno poslijepodne na popodnevni odmor jer neće moći zaspati navečer. U ovoj dobi posebno je važna ustaljena rutina prije spavanja.

Bebe.hr

Dobro došli na portal posvećen svim budućim i sadašnjim majkama, ponosnim očevima i svima onima koji su uključeni u odgoj djece i beba. Ovdje ćete pronaći odgovore na sva pitanja o trudnoći, majčinstvu i odrastanju, najnovije stručne savjete i korisne informacije. Cilj nam je pružiti podršku, pomoć i olakšati posao koji nikada ne prestaje – roditeljstvo.

Instagram

Marketing

Bebe.hr marketing

Copyright © 2018 BEBE.hr | Design & development by