BebeDjecaJačanje imuniteta kod djece

Trenutno je važnije nego ikad prije da vaša djeca konzumiraju raznolike i nutritivno bogate namirnice svakoga dana u svrhu jačanja imuniteta i obrane organizma od infekcija i virusa. Saznajte što je još potrebno da bi njihov imunitet bio trajno ojačan!
3 mjeseca prije

Svaki roditelj ima u cilju zaštititi svoje dijete, bilo da je riječ o padovima, udarcima ili potencijalnim infekcijama i bolestima koje je moguće izbjeći. Ovo zadnje trenutno je posebno aktualno i zato vam donosimo popis dobrih navika koje morati poticati kod svojih mališana kako bi ojačali njihov imunološki sustav već od najranije dobi.

Razmislite o dojenju kad je u pitanju novorođenče

Ako ste tek rodili, razmislite o dojenju iako je to vrlo osobna odluka i razumijemo da dojenje nije ostvarivo kod svake majke. U slučaju da možete dojiti, idealno bi bilo da dijete dojite najmanje prvih šest mjeseci njegovog života. Razlog? Majčino mlijeko može smanjiti rizik od infekcija, a istraživanja su pokazala kako dojenje može čak umanjiti i alergije. Majčino mlijeko osigurat će sve energetske potrebe djeteta, zato jer je ono bogato proteinima, vitaminima, mineralnim solima i šećerima, esencijalnim masnim kiselinama i drugim tvarima koje će dijete lako probaviti.

Naučite dijete redovitom pranju ruku

Dodirom se prenosi oko 80% infekcija. Naučite djecu od najranije dobi pravilnom i redovitom pranju ruku, i to nakon kihanja, kašljanja i odlaska u kupaonicu, a prije konzumiranje hrane. Ruke je potrebno prati toplom vodom u trajanju od minimalno 20 sekundi. Na taj način može se smanjiti vjerojatnost infekcije do 45%. Pravilno pranje ruku uključuje sljedeće korake:

  • Namočite ruke pod mlazom tople vode
  • Nanesite sapun na ruke
  • Dobro trljajte dlanove, nadlanice, područja između prstiju, a nemojte zaboraviti ni područje ispod nokta
  • Isperite ruke
  • Osušite ih

Ne preskačite cijepljenje

Uvijek slijedite savjete vašeg pedijatra kad je u pitanju raspored cijepljenja. Ono počinje u dojenačkoj i nastavlja se u odrasloj dobi, a njime je moguće spriječiti ospice, zaušnjake, rotavirus i druge infekcije. Posljednjih godina bilježi se sve veći broj slučajeva gdje su roditelji odbili cijepiti svoje dijete. Tome doprinosi i laka dostupnost neprovjerenih i netočnih informacija prisutnih u digitalnim medijima. Mišljenja stručnjaka su ujedinjena i oni tvrde da cjepiva mogu imati određene nuspojave, ali da se cijepiti treba! Najčešće je riječ o blagim nuspojavama koje uključuju crvenilo na mjestu uboda ili reakcija poput povišene temperature, povraćanja ili pospanosti.

Neka spavanje bude prioritet

Važnu ulogu u očuvanju i jačanju imuniteta ima spavanje. U ovisnosti o dobi djeteta, razlikuje se broj sati sna koji mu je potreban:

  • Novorođenče bi trebalo spavati do 17 sati na dan
  • Jednogodišnje dijete spava 14 sati unutar jednog dana
  • Predškolci (dob 3-5 godina) bi trebali spavati između 10 i 13 sati
  • Djeca u dobi od 6 do 13 godina između 9 i 11 sati

Premalo sna može ograničiti sposobnost tijela da proizvodi proteine citokine koji pomažu u borbi protiv infekcije i smanjenju upala.

Za kraj – ne zaboravite na zdravu prehranu

Zdrava prehrana također je važna za imunološki sustav vašeg djeteta. Potaknite dijete da zavoli sve vrste voća i povrća, a dajte mu na izbor i cjelovite žitarice. Ograničite unos prerađene hrane koja je bogata šećerima, ima malo vlakana, a velike količine soli. Ta vrsta hrane ne sadrži korisne hranjive sastojke koji su prijatelji ljudskog organizma. Pravilnim odabirom namirnica osigurat ćete da vaše dijete dobije dovoljno vitamina, poput vitamin A i E koji su potrebni za održavanje dobrog općeg zdravlja i jakog imunološkog sustava.

 

 

Avatar

Mateja

Leave a Reply