3. godina Djeca

Naučite djecu da imaju zdravi stav o novcu

Zdravi stav o novcu

Zdravi stav o novcu potrebno je početi razvijati u što ranijoj dobi. Vaša će djeca na taj način rano naučiti njegovu vrijednost. U današnjem, sve zahtjevnijem društvu, razumijevanje važnosti zdravog odnosa prema novcu postaje ključno za pripremu djece uspješnoj i izbalansiranoj budućnosti.

Naučiti djecu kako razmišljati o novcu, kako ga cijeniti, štedjeti i pametno trošiti, postala je još jedna roditeljska odgovornost. Također, to je i neophodna komponenta cjelokupnog obrazovnog procesa. Stvaranje temelja za financijsku pismenost nije samo puko učenje brojeva i transakcija; proces je koji gradi svijest o vrijednosti novca, potiče kritičko promišljanje i pomaže djeci da donose mudre odluke koje će oblikovati njihovu ekonomsku budućnost.

Zdravi stav o novcu kod djece gradi se od malena

Iako nikada nije kasno razvijati dobre navike u vezi novca, početak razgovora kada su djeca mala olakšat će stvari kada budu veći. Slobodan razgovor o financijama važan je dio odgoja djece koji će im pomoći da razviju zdravi stav o novcu. “Razgovor o novcu ne može se svoditi na jedan razgovor”, savjetuje Lynne Somerman, savjetnica za novac i osnivačica The Wiser Misera. “To mora biti dio svakodnevnog razgovora. Kada se pojave teme vezane za novac i vaša djeca su prisutna, razgovarajte o njima otvoreno.“

Jedan način da to postignete je uključivanje djece u osnovne financijske odluke. Na primjer, u supermarketu možete zajedno pregledati letak da biste vidjeli što je na rasprodaji prije nego što odlučite što pripremiti za večeru. Možete ih potaknuti da donesu odluke temeljene na budžetu, poput odabira između skupljeg para cipela ili dva jeftinija para jer ste predvidjeli samo određeni iznos za cipele.

Također, možete započeti razgovor o tome zašto su neke stvari skuplje od drugih. Potaknite svoju djecu da vam pomognu uspoređivati cijene. Treba li kupovati skuplji proizvod zbog poznatog branda? Postoje li drugi čimbenici koji bi mogli opravdati višu cijenu, poput bolje izrade ili humane prakse u uzgoju?

Pokažite odgovorne financijske navike

Djeca se često ugledaju na roditelje, a upravljanje novcem nije iznimka. Važan dio podučavanja djece dobrim financijskim navikama je osigurati da ih sami primjenjujete. Obavijestite svoje dijete o očekivanjima i normama vezanim uz novac u vašoj obitelji postavljanjem primjera koje je lako slijediti.

Pokušajte učiniti sljedeće:

  • Postavite proračun prije nego što krenete u trgovinu i pridržavajte se tog proračuna tijekom kupovine. To činite čak i ako to znači da nešto nećete kupiti.
  • Učite ih kako štedjeti novac za stvari poput odmora ili novog automobila.
  • Objasnite im da se stvari mogu popraviti kad se pokvare. Nije potrebno sve pokvareno odmah baciti.
  • Izbjegavajte “terapiju kupovinom” ili kupovinu s ciljem da si popravite raspoloženje.
  • Uvedite vremensko razdoblje kako biste se zaštitili od impulzivnih kupovina.
  • Jedan od najčešćih načina da se djeca upoznaju s odgovornim trošenjem jest davanje džeparca. Koliko ćete dati ovisi o vama, ali bilo koji iznos može biti odličan način za podučavanje djece osnovama upravljanja novcem.

Naučite dijete razliku između vrijednosti i cijene

Učenje djece o vrijednosti i cijeni ključno je za njihovo razumijevanje financijskih pojmova već od najranijih godina. Roditelji bi trebali koristiti svakodnevne prilike kako bi im približili ovu suštinsku razliku. Na primjer, igračka koju dijete želi može poslužiti kao izvrsna prilika za razgovor. Objasnite im da svaka igračka ima cijenu koja se mjeri novcem, ali da njena stvarna vrijednost može biti puno dublja. Vrijednost igračke može uključivati koliko će radosti donijeti, koliko dugo će trajati i koliko će korisna biti. Povežite ovo s njihovim interesima i shvatit će da vrijednost često nadilazi puki broj novčanica. Također, kroz jednostavne primjere poput usporedbe cijena voća ili knjiga, djeci će biti lakše shvatiti razliku između cijene koja se plaća i stvarne vrijednosti koju nešto pruža. POVEZANO: Razvijte vještine upravljanja novcem kod djece od najranije dobi