Mame

Meditacija kao prva pomoć za nošenje sa stresom

Meditacija

Meditacija donosi mnoge prednosti, uključujući smanjenje stresa, poboljšanje imunološke funkcije i usporavanje mentalnog starenja. Ova drevna praksa postala je jedan od najpopularnijih načina za ublažavanje stresa među ljudima svih životnih puteva. Meditacija može imati različite oblike i može se kombinirati s mnogim duhovnim praksama.

Za trudnice i mlade majke s djecom, meditacija može imati izuzetnu važnost. Ova praksa može postati neprocjenjiv dio vašeg dana i pomoći vam da razvijete otpornost na stres tijekom tih faza života. Meditacija može biti blagotvorna tehnika za ponovno uspostavljanje mira kada vas emocionalni stres uznemiri. Osim toga, može brzo pružiti olakšanje od stresa i pomoći vam da fizički opustite svoje tijelo, suzbijajući tjelesne reakcije na stres. Tehnike meditacije mogu vam pružiti mir i ravnotežu dok se brinete o sebi i svojoj obitelji.

Vaš fizički i emocionalni stres može lagano nestajati kako učite smirivati tijelo i um. Meditacija će vam pomoći da se osjećate bolje, budete osvježeni i spremni suočiti se s izazovima dana s zdravim stavom. Redovitom meditacijom tijekom tjedana ili mjeseci, možete doživjeti još veće koristi. POVEZANO: Što je prenatalna joga i zašto je korisna?

Meditacija i smanjenje stresa

Postoji obilje istraživanja o povezanosti svjesnosti, meditacije i smanjenja stresa, koja pružaju uvid u fiziološke promjene koje nam pomažu zadržati osjećaj smirenosti i izvan samih meditacijskih seansi.

Meditacija ima umirujući učinak na stresni odgovor organizma. Aktivira parasimpatički živčani sustav, što zapravo usporava naše stresne reakcije. Redovitom praksom, krvni tlak se snižava, srčani ritam usporava, a naše disanje postaje ritmičnije. Ove fiziološke prilagodbe održavaju ravnotežu autonomnog živčanog sustava, što efikasno smanjuje utjecaj stresa.

Meditacija uzrokuje duboke promjene u fiziologiji mozga. Na primjer, konzistentna meditacija uzrokuje smanjenje veličine amigdale, dijela mozga odgovornog za strah, stres i anksioznost. Osim toga, preusmjerava aktivnost iz područja koja potiču egoizam i preosjetljivost na osobne stvari prema regijama koje pružaju zaštitu od anksioznosti. Istraživanja koja proučavaju ulogu meditacije u olakšavanju stresa pokazala su da osobe koje prakticiraju meditaciju prijavljuju manje negativnog razmišljanja i smanjen emocionalni umor. POVEZANO: Snaga pozitivnih misli u procesu planiranja trudnoće

Meditacija također djeluje kao katalizator za razvoj pozitivnih vrlina, kao što je strpljenje, koje štite naš um od stresa. Istraživanja ukazuju da određene vrste svjesne meditacije dovode do povećane samospoznaje i empatije, što je blisko povezano s povećanom otpornošću. Pružanjem potpore samima sebi tijekom teških trenutaka i prepoznavanjem univerzalnosti naših emocija, možemo ublažiti utjecaj bilo kakvih poteškoća s kojima se susrećemo. Meditacija također potiče sposobnost percipiranja i prihvaćanja stvari onakvima kakve jesu. Prihvaćanje negativnih emocija i loših okolnosti smanjuje unutarnji konflikt s realnostima života. Mudrost koja se razvija meditacijom pomaže nam prepoznati da niti jedna situacija, koliko god bila izazovna, neće ostati nepromijenjena zauvijek. I to će proći.

Meditacija doprinosi poboljšanju subjektivnog blagostanja. Iako sreću često percipiramo kao površnu ili prolaznu, meditacija nas može povezati s unutarnjom srećom i radosti koja traje unatoč trenucima patnje.

Meditacija

Meditacija krije mnoge koristi

Osobe s fizičkim ograničenjima mogu otkriti da je meditacija lakša za prakticiranje od napornih fizičkih vježbi za ublažavanje stresa. Osim toga, ne zahtijeva posebnu opremu. Za razliku od angažiranja stručnjaka, meditacija je besplatna praksa.

U usporedbi s nekim lijekovima i biljnim terapijama, meditacija ima minimalne potencijalne nuspojave. Ona je uvijek dostupna i može se prakticirati bilo gdje i u bilo koje vrijeme. Izuzetno je učinkovita i za kratkoročno smanjenje stresa i za dugoročne zdravstvene koristi. Pozitivni učinci meditacije mogu se osjetiti već nakon jedne sesije. Meditacija može imati značajan utjecaj i na dobrobit majki s djecom, nudeći im alat za suočavanje s izazovima majčinstva.

Izazovi s kojima ćete se možda suočiti

Potrebna je dosljednost i predanost kako biste meditaciju učinili redovitom navikom. Neke osobe mogu se suočiti s izazovima u održavanju meditacije kao navike u usporedbi s metodama koje uključuju vanjsku motivaciju. U takvim slučajevima pridruživanje meditacijskoj grupi može biti korisno rješenje. Ovdje posebno mislimo na majke s malom djecom koje će možda odustati od meditacije jer će smatrati kako nemaju vremena radi brige oko djece.

Neki ljudi mogu se boriti s pražnjenjem uma od svakodnevnih misli, što meditaciju može učiniti izazovnijom u usporedbi s metodama koje uključuju fokusiranje na te misli ili vođenje dnevnika ili pak distrakciju aktivnostima poput tjelesne vježbe ili humora.

Osobe s fizičkim ili mentalnim zdravstvenim stanjima koja im ne dopuštaju udobno sjedenje tijekom meditacije mogu istražiti alternativne oblike meditacije, poput pokretne meditacije (trčanje ili joga). Neka istraživanja sugeriraju da meditacija može biti problematična za osobe koje su prošle traumu ili imaju ozbiljna mentalna zdravstvena stanja. U takvim situacijama, alternativne metode usmjerene na tijelo poput somatske terapije mogu biti prikladnije. POVEZANO: Trčanje za vrijeme trudnoće, da ili ne?

Iako iskusni učitelj može biti koristan, nije apsolutno neophodan. U konačnici, ako se možete usmjeriti na svoj dah i sadašnji trenutak, možete meditirati.

Meditacija često zahtijeva vježbu, a nekim osoba to će možda teško pasti. Strpljenje je ključno, a za one s ograničenim slobodnim vremenom (kao što su neke majke koje imaju malo privatnosti zbog male djece), pronalaženje vremena za meditaciju može biti izazovno, ali s obzirom na mnoge koristi koje pruža, trud se isplati.

Izbor vremena i položaja za meditaciju

Meditacija je prilagodljiva praksa koja se može uklopiti u bilo koji dio vašeg dana, ali često je najpogodnija ujutro ili navečer. Ako ste početnik u meditaciji, korisno je odabrati određeno vrijeme u danu kada ćete je prakticirati. Kako razvijate redovitu rutinu, otkrit ćete da meditacija može biti lako integrirana u vaš život, bez obzira na mjesto ili vrijeme. Ključ nije u položaju koji odaberete, već u tome možete li udobno održavati taj položaj tijekom trajanja meditacije. Ležanje je opcija, ali sjedenje na stolici nekim će osobama biti ugodniji položaj. Nema strogih pravila koliko bi trebale trajati vaše meditacijske sesije. Početnici mogu započeti s 5-10 minuta dnevno i postupno ih povećavati na 20 minuta ili više kako njihova praksa prelazi u rutinu. POVEZANO: Nošenje sa stresom i briga o djeci : Kako se smiriti?