Mame

Opadanje kose nakon poroda

Opadanje kose nakon poroda

Opadanje kose nakon poroda, poznato i kao postpartalna alopecija, čest je fenomen koji se javlja kod mnogih žena nakon porođaja. Obično se javlja kao smanjena gustoća kose, rijetko potpuni pad kose. I to otprilike tri do šest mjeseci nakon poroda i može trajati nekoliko mjeseci. Ovo opadanje kose obično nije razlog za zabrinutost jer je privremeno i kosa se obično obnavlja nakon nekog vremena. Također dnevno ispadanje do 100 vlasi s vlasišta normalna je pojava.

Pridruženi simptomi osim opadanja mogu biti i anemija s bljedilom kože. A često i glavobolje.

Zašto dolazi do opadanja kose nakon poroda?

Tijekom trudnoće, povišene razine estrogena dovode do smanjenja uobičajenog opadanja kose. Nakon poroda, razine estrogena brzo padaju, što rezultira povećanim opadanjem kose. Opadanje kose je dio normalnog ciklusa rasta kose, ali nakon poroda, više vlasi kose ulazi u fazu mirovanja i opadanja.

Važno je napomenuti da opadanje kose nakon poroda nije isto što i trajni gubitak kose ili ćelavost. Većina žena primijeti da se njihova kosa obnavlja nakon nekoliko mjeseci i da se vraća u normalno stanje.

Što pomaže kod opadanja kose?

U najvećem broju slučajeva, opadanje kose se spontano stabilizira i kosa se normalno regenerira u idućih šest mjeseci.

Ipak, kod dijela žena događa se da se kosa ne obnavlja. To su najčešće žene koje imaju nasljednu predispoziciju za gubitak kose. Kod njih ovo opadanje može biti i inicijalna faza u razvoju ženske nasljedne ćelavosti. Analizom kose može se provjeriti obnavlja li se kosa normalno nakon porođaja.

Donosimo nekoliko savjeta koji vam mogu pomoći u rješavanju opadanja kose nakon poroda:

Uravnotežena prehrana: Konzumirajte uravnoteženu prehranu bogatu hranjivim tvarima poput voća, povrća, cjelovitih žitarica, proteina i zdravih masti. Ovo će osigurati da vaše tijelo dobiva potrebne hranjive tvari za rast zdrave kose. POVEZANO: Prehrana novopečenih roditelja nakon četvrtog tromjesečja

Dodatak prehrani: Razgovarajte s liječnikom o mogućnosti uzimanja dodataka prehrani koji sadrže vitamine i minerale važne za zdravlje kose, poput biotina, vitamina D, željeza i cinka. Međutim, prije uzimanja bilo kakvih dodataka, uvijek se savjetujte s liječnikom.

Nježna njega kose: Izbjegavajte prekomjerno češljanje ili čvrsto vezivanje kose jer to može oštetiti kosu. Koristite nježne proizvode za njegu kose bez agresivnih kemikalija i izbjegavajte prekomjerno oblikovanje ili upotrebu vrućih alata za oblikovanje kose.

Smanjite stres: Stres može pogoršati gubitak kose. Pronađite načine za smanjenje stresa poput vježbanja, meditacije, dubokog disanja ili drugih tehnika opuštanja.

Konzultirajte se s dermatologom: Ako primijetite da opadanje kose ne prolazi ili je vrlo intenzivno, ili da traje dulje od godine dana, preporučljivo je konzultirati se s dermatologom ili liječnikom. Oni mogu pružiti specifične savjete i preporuke za vašu situaciju te, ako je potrebno, propisati tretmane kao što su minoksidil ili druge terapije.

U posljednje vrijeme se vrlo često za liječenje ispadanja kose provodi mezoterapija ( tj. u vlasište se putem igle unose vitamini, minerali, aminkiseline, atioksidansi) i injekcije vlastite krvi (tj. plazma bogata trombocitima).

Ako ste zabrinuti zbog intenziteta ili trajanja opadanja kose nakon poroda, preporučljivo je konzultirati se s liječnikom ili dermatologom. Oni mogu isključiti druge moguće uzroke gubitka kose i pružiti vam dodatne savjete ili tretmane ako je potrebno.

POVEZANO: Osvježavajuća njega lica za mame (nakon neprospavane noći)