TrudniceTrčanje za vrijeme trudnoće, da ili ne?

Uvriježena su mišljenja da u trudnoći morate prestati sa svim aktivnostima i čekati dolazak bebe. Međutim, zato što ste trudni ne znači da ne možete vježbati ili raditi većinu stvari koje ste radili prije trudnoće. Normalno je biti oprezniji prilikom vježbanja, naročito prilikom trčanja.
2 tjedna prije

Treneri i liječnici suglasni su da je za žene sigurno i korisno vježbanje za vrijeme trudnoće. Zapravo je biti aktivan među najčešćim savjetima koje može čuti u trudnoći. Profesionalni i rekreativni sportaši s niskorizičnom trudnoćom u većini slučajeva mogu nastaviti sa svojim režimom treninga.

Benefiti vježbanja u trudnoći

Vrsta i intenzitet vježbanja koji odaberete ovisit će o vašoj aktivnosti prije trudnoće i razini kondicije, a ovo su samo neki od benefita vježbanja u trudnoći:

  • Ublažava bolove u leđima i zdjelici
  • Snižava krvni tlak i smanjuje rizik od preeklampsije
  • Poboljšava kvalitetu sna i razinu energije
  • Podiže raspoloženje, dok vježbanje na otvorenom i općenito boravak vani potiču oslobađanje endorfina i ublažavaju stres i tjeskobu
  • Smanjuje rizik od komplikacija u trudnoći, poput gestacijskog dijabetesa
  • Umanjuje vjerojatnost od komplikacija pri porođaju
  • Povećava šansu za brzim oporavkom nakon poroda

Savjeti za trčanje za vrijeme trudnoće

Ako vam simptomi trudnoće onemogućavaju da se rekreativno bavite trčanjem, usporite i odgodite tu aktivnost za razdoblje nakon poroda. S druge strane, ako je situacija potpuno drugačija i možete neometano trčati, držite se sljedećih nekoliko pravila:

Ključna stvar je držati se uobičajene rutine, stoga ako niste prije trčali, nemojte krenuti preintenzivnim tempom. Ako je trčanje dio vaših uobičajenih aktivnosti i tijelo vam je već naviknuto na trčanje, savršeno je sigurno za vas i vašu bebu.

Tijekom trudnoće, a naročito u zadnjem tromjesečju, može doći do gubitka ravnoteže i bolnih zglobova. I dok su ogrebotine na koljenima i potkoljenicama bezopasne, svejedno budite oprezni jer padovi mogu utjecati na trbuh i u najgorem slučaju ugroziti vašu trudnoću.

Hormoni utječu na zglobove i ligamente tijela pri čemu oni postaju elastičniji i osjetljiviji na ozljede. Svoju ulogu u tome ima hormon relaksin koji otpušta vrat maternice za vrijeme trudnoće, ali vas može učiniti nestabilnima prilikom stajanja i svog toga je potrebno biti posebno oprezan prilikom trčanja.

Uvijek budite hidrirani, a u organizam unosite dodatnih 300 kalorija

Blaga dehidracija tijekom trudnoće može povećati problem s problem i uzrokovati lažne trudove. Pratite boju urina kako biste bili sigurni da pijete dovoljno tekućine. Svaki imalo tamnija mokraća znak je da u svoj organizam unosite premalo tekućine.

Što se tiče prehrane, većina stručnjaka smatra da trudnice trebaju jesti samo oko 300 dodatnih kalorija, počevši od drugog tromjesečja. U trudnoći često može doći do iznenadnog osjećaja gladi i zato uvijek sa sobom ponesite grickalice kako biste zadržali energiju.

Avatar

Mateja

Leave a Reply