Kutak za tate Mame

Kako održavati dom besprijekorno čistim i ostati ‘smirenog uma’ uz posao i mališane?

Foto: wirestock / Freepik

Kako održavati dom čistim uz posao i mališane? Čišćenje doma može biti zahtjevna i iscrpljujuća aktivnost ako nemate jasan plan i pristup. Ipak, kada se čišćenje rasporedi u manje zadatke, koje obavljate dan po dan, održavanje kuće može postati jednostavan i čak umirujući proces. Inspirirani tehnikama stručnjaka za čišćenje, poput Marie Kondo, i savjetima za organizaciju, napravi te si praktičan vodič kako da svakodnevno održavate dom urednim i čistim, sobu po sobu. A da se pritom ne umorite, ne frustrirate i ne žrtvujete svoj život za pospremanje. Ovo je posebno bitno za majke beba i malene dječice pa krenimo redom u spas za vas!

Kako održavati dom čistim – plan i program?

Ponedjeljak: Dnevni boravak – mjesto smirenja i opuštanja

Ključni savjet: Fokusirajte se na održavanje prostora za opuštanje jednostavnim i urednim.

Marie Kondo, poznata po svojoj metodi “KonMari”, preporučuje čišćenje tako da se koncentriramo na predmete koji nam donose radost (“spark joy”). U dnevnoj sobi započnite uklanjanjem viška stvari – knjiga koje niste pročitali, daljinskih upravljača koji se ne koriste, starih časopisa i igračaka. Ne morate to napraviti u jednom ponedjeljku, neka ponedjeljak bude dan za dnevni boravak pa svaki početak tjedna posvetite ovoj prostoriji. Ali svaki ponedjeljak obavezno:

  • Usisajte i prebrišite prašinu sa svih površina.
  • Posložite jastuke i prekrivače.
  • Organizirajte dječje igračke i sve stvari koje pripadaju drugim prostorijama.

Savjet: Postavite u kut košaru za odlaganje sitnica i predmeta koje često koristite, ali ih ne želite stalno vidjeti razbacane po sobi. Sve takve predmete odložite u nju i soba će uvijek izgledati uredno.

Utorak: Kuhinja – srce doma

Ključni savjet: Održavajte čistoću kroz stalno uklanjanje nereda.

Održavanje kuhinje zahtijeva svakodnevno čišćenje radnih ploha, štednjaka i sudopera. Organizacijska stručnjakinja Clea Shearer iz “The Home Edit” predlaže kategoriziranje stvari prema njihovoj funkciji. Na primjer, svi začini trebaju biti zajedno, a kuhinjski uređaji trebaju imati svoja stalna mjesta.

Svakoga dana učinite sljedeće:

  • Operite posuđe odmah nakon jela.
  • Obrišite radne površine i pobrinite se da nema mrlja.
  • Redovito pregledajte hladnjak i bacajte staru hranu.

Savjet: Organizirajte police po visini i učestalosti korištenja; ono što najviše koristite stavite na dohvat ruke.

Srijeda: Spavaća soba – oaza smirenja

Ključni savjet: Krevet je centar vaše spavaće sobe, a njegovo održavanje ključ je urednosti.

Marie Kondo nas uči da “disciplina počinje od posteljine”. Počnite sa svakodnevnim raspremanjem kreveta kako biste odmah unijeli osjećaj urednosti u sobu. Spavaća soba bi trebala biti mjesto za opuštanje, pa izbjegavajte nakupljanje predmeta koji izazivaju stres.

Svakoga dana:

  • Pospremite krevet odmah ujutro.
  • Provjetrite sobu i prebrišite prašinu sa noćnih ormarića.

Svake srijede:

  • Organizirajte ormar, sortirajte odjeću sezonski.

Savjet: Kondo preporučuje da u ormaru ostavite samo odjeću koja vam donosi radost. Ako se u nekom komadu ne osjećate dobro, vrijeme je da ga se oslobodite!

Četvrtak: Kupaonica – održavanje higijene i čistoće

Ključni savjet: Redovito čišćenje kupaonice sprječava nakupljanje prljavštine i kamenca.

Često zanemaren prostor, kupaonica, zahtijeva pažnju nekoliko puta tjedno. Držite sredstva za čišćenje pri ruci kako biste brzo prebrišili površine nakon tuširanja ili pranja ruku.

Svakog četvrtka:

  • Operite ogledala i umivaonik.
  • Očistite WC školjku.
  • Obrišite pločice i provjerite odvode.
  • Prema stručnjacima, minimalistička organizacija toaleta (držanje svega što vam treba u jednom setu) smanjuje nered.
Petak: Hodnik i ormarići – prostor dobrodošlice

Ključni savjet: Prvi dojam je važan, pa održavajte ulazni prostor urednim i organiziranim.

Hodnik često služi kao prostor za odlaganje obuće, jakni i torbi, što može uzrokovati brzo nakupljanje nereda. Organizacija prostora za vješanje jakni, kape i kišobrana može olakšati redovito održavanje.

Svakoga petka:

  • Prebrišite podove i organizirajte cipele.
  • Posložite poštu i ostale papire u organizator.
  • Obrišite ogledala i svjetiljke.
  • Ako imate ormariće u hodniku, posložite sezonske predmete naprijed, a one koje ne koristite često ostavite iza.
Subota: Radna soba, dječja soba, balkon…

Ključni savjet: Čist i uredan radni prostor poboljšava koncentraciju, kako vašu, tako i vaše djece.

Ako radite od kuće, uredan radni prostor može značajno poboljšati vašu produktivnost. Organizirajte radne materijale, kablove i elektroniku kako biste olakšali rad. Isto potaknite u sobi svojega djeteta ili na balkonu. Neka stolovi i površine za odlaganje budu uredni i čisti.

Svake subote:

  • Organizirajte papire, dokumente i knjige.
  • Očistite ekran računala i tipkovnicu.
  • Prebrišite stolove i police.
    Savjet: Upotrijebite ladice ili organizatore kako biste smanjili vizualni nered i kreirali prostor koji potiče fokus.
Nedjelja: Dan za opuštanje i pripremu za novi radni tjedan

Nedjelja je dan za mentalni i fizički odmor. Iskoristite ovaj dan da uživate u svom čistom domu i pripremite plan za naredni tjedan. Provedite vrijeme s obitelji, čitajte knjigu ili jednostavno uživajte u miru i tišini. Sistematično čišćenje i organizacija prostora mogu značajno poboljšati vaš svakodnevni život. Inspirirani savjetima stručnjaka poput Marie Kondo i Clea Shearer, svaki dio vašeg doma može biti pod kontrolom uz minimalan napor. Ovaj plan dan po dan osigurava da svaki kutak kuće ostane uredan, a vi izbjegavate osjećaj preopterećenosti. Uvedite rutinu u svoj život i otkrijte zadovoljstvo života u čistom i organiziranom prostoru. Eto, probajte i tako lako naučite kako održavati dom čistim.

POVEZANI ČLANCI: Učinite svoj dom sigurnim za dijete