
Kad razmišljamo o djetinjstvu, slike igre, smijeha i maštanja uvijek nas vraćaju u jednu posebnu prostoriju – dječju sobu. No, jeste li ikada zastali i zapitali se koliko je dječja soba važna za odrastanje vašeg djeteta? Ona nije samo mjesto za spavanje; to je prostor u kojem dijete stvara prve uspomene, razvija se i uči kako biti samostalno. Dječja soba trebala bi biti njihov mali svijet – siguran, topao, funkcionalan i inspirativan.
Soba kao srce djetinjstva
Dječja soba je poput prvog “vlastitog svijeta” djeteta. To je prostor gdje se igraju, zabavljaju, druže, maštaju i istražuju svijet. S vremenom, ona postaje mjesto gdje uče i preuzimaju prve odgovornosti. Iako odrasli često gledaju na sobu kao praktično rješenje za spavanje i skladištenje igračaka, za djecu je to puno više. Dječja soba ima dubok emocionalni značaj jer predstavlja utočište koje je samo njihovo, mjesto u kojem se osjećaju sigurno i slobodno.
Prostor za igru na prvom mjestu
Igra je ključni dio djetetova razvoja i najvažniji djetetov posao. Dječja soba treba pružiti prostor za igru koji je prilagođen djetetovim interesima, dobi, razvojnim potrebama i mogućnostima, stavljajući naglasak na sigurnost. Kad je soba vođena interesima djeteta, igra postaje bogatija, kreativnija i ispunjenija, a dijete kroz nju spontano uči i razvija se. Primjerice, dijete koje voli slagalice može imati kutak s raznim slagalicama, dok mali zaljubljenik u automobile može imati kutiju s vozilima koja potiču igru i istraživanje. Soba vođena dječjim interesima motivirati će dijete na igru, no s druge strane izrazito je važno promišljati o tome da dijete u sobi ima različite igračke i poticaje za igru. Važno je osigurati raznolikost u izboru igračaka kako bi igra bila dinamična i poticajna. Kada su igračke previše slične ili ih ima previše, dijete se može osjećati preplavljeno, a interes za igru opada. Raznolike igračke omogućuju djeci istraživanje različitih oblika igre – od kreativne i simboličke do istraživačke i logičke – čime potičemo razvoj svih aspekata njihovih sposobnosti.
Funkcionalan i estetski skladan namještaj
Namještaj u dječjoj sobi ne bi trebao biti samo lijep, već i funkcionalan. Udoban krevet, stolica i stol prilagođeni njihovoj visini te police koje dijete može samo dosegnuti ključni su za poticanje samostalnosti i učenja o redu. Djeca vole osjećaj kontrole nad svojim prostorom, te je važno omogućiti im da sami odaberu što će raditi, a nakon završetka igre uz poticaj roditelja potrebno je potaknuti dijete na zajedničko pospremanje igračaka za na to predviđeno mjesto. Ovaj proces ne samo da ih uči odgovornosti, već i jača emocionalnu povezanost s njihovom sobom. U urednu, posloženu i organiziranu sobu dijete će se uvijek rado vraćati.
Roditelji kao prvi model
Dijete se uči kroz primjer svojih roditelja. Ako roditelji pokazuju brigu i ljubav prema djetetovom prostoru, dijete će razviti sličan odnos prema svojoj sobi. Uključivanje djeteta u proces uređenja, od biranja boja, oslikavanja zidova u djetetu drage motive do odabira igračaka koje će biti dostupne, pomaže mu da prepozna važnost i ljepotu vlastitog prostora. Kad dijete osjeti da je soba njegovo sigurno utočište, rado će boraviti u njoj i koristiti je na način koji potiče njegov rast.
Sigurnost i emocionalna toplina
Sigurnost je temelj svake dječje sobe. To uključuje osiguranje namještaja, uporabu prirodnih materijala i izbjegavanje suvišnih predmeta koji mogu ometati dijete. Uz to, odabir boja igra važnu ulogu – mirni tonovi poput pastelnih nijansi stvaraju opuštajući ambijent, dok jarke boje mogu potaknuti kreativnost i energiju. Uz sigurnost, dječja soba mora pružiti osjećaj emocionalne topline i udobnosti. Ove kvalitete ne stvaraju samo estetski detalji, već i sama energija prostora. Kad je soba ispunjena ljubavlju i pažnjom, ona postaje pravo utočište djeteta.
Mjesto sreće i učenja
Dječja soba nije samo prostor – to je emocionalno i fizičko središte djetetova svijeta. Kada roditelji promišljeno osmisle taj prostor, vodeći računa o djetetovim interesima, potrebama i sigurnosti, omogućuju djetetu ne samo ugodno mjesto za boravak, već i „svijet u malom“ za igru, rast i razvoj. Prostor dječje sobe postaje pravo malo gnijezdo djetetove sreće, topline, ispunjenosti i ljubavi.

PRIČA O NAMA
Mi smo tri dugogodišnje prijateljice koje je majčinstvo dodatno zbližilo. Dani koje smo provodile u igri s našim djevojčicama potaknuli su nas da sve ono što znamo i što radimo za njih danas podijelimo s Vama.
Sara Šincek – mag.RPOO, odgajateljica za edukaciju darovite djece, odgajateljica za područje likovnosti, majka, supruga, kćer, sestra, tetka, prijateljica, kuma, kreativna, empatična, društvena, strastvena, tolerantna. Uz podršku roditelja moj profesionalni put započeo je studijem Predškolskog odgoja. Ulaskom u praksu razumjela sam koliko me posao koji radim oplemenjuje i ispunjava. Svaki novi dan potpuno je drugačiji i svako dijete posebno je na svoj način. Uz njih sam rasla i razvijala se, naučila puno o kreativnosti, spontanosti i dječjoj znatiželji. I danas s ponosom mogu reći da uživam u poslu koji radim. Veliki sam ljubitelj druženja s obitelji i prijateljima s kojima često putujem i stvaram nova iskustva. Također, uživam u šetnji sa svojim psom, odlascima u prirodu i u kino. U nazad tri godine, postala sam mama i naučila što znači živjeti u trenutku. Naučila sam koliko je potrebno biti poticajan, domišljat i koliko je važno svoj život uskladiti s djecom.
Dona Olujić – magistra Primarnog obrazovanja, Montessori pedagoginja, mama, supruga, sestra, kćer, unuka, prijateljica, kuma, strina, volim putovati i fino jesti, obožavateljica DIY projekata. Odrasla sam u obitelji gdje je mama profesorica. Oduvijek sam zamišljala kako radim sličan posao, ali možda još važnije, kako svojoj obitelji posvećujem vrijeme koliko je i nama mama posvećivala. Moj djed bio je stolar, a baka krojačica, zato se usudim reći kako sam spretnost s rukama i ljubav prema ručnom radu naslijedila od njih. Montessori sam zavoljela spontano i upravo je ta pedagogija spojila moju ljubav prema radu s djecom i potrebu za rad s rukama u jednu predivnu cjelinu. Ljubav prema uređenju interijera otkrila sam uređujući stanove i kuće za odmor, ali se kroz moj primaran posao i novu životnu ulogu, ulogu majke, uređenje dječjih soba nametnulo kao najveća strast.
Tamara Moguljak Radić – mag. RPOO, mentorica struke, Montessori odgajateljica za jaslice i vrtić, obožavateljica planina i trčanja, prijateljica, majka, supruga, kćerka, sestra, unuka, tetka… kreativna i ambiciozna duša. Kreativnost i poduzetnost dvije su asocijacije koje mi prve padnu na pamet kada se trebam opisati. Kreativnost sam preuzela od svog tate, jer nema stvari koje on rukama ne zna izraditi, a poduzetnost je mamina osobina koju mi je ona sasvim prirodno usadila.
Odrastajući u takvoj okolini diplomirala sam Rani i predškolski odgoj i obrazovanje te započela svoj profesionalni put u dječjem vrtiću prije 14 godina. Danas sam odgajateljica u Montessori programu i mentorica struke. Volim učiti i educirati se te uživam u tome svakodnevno svoja znanja i vještine prenosim na djecu i roditelje.
Volim druženja, putovanja, hranu i vino, a još malo više od toga volim šumu i planinu. Točno tamo upoznala sam svog supruga i danas nas često možete susresti na nekom vrhu s našom djevojčicom. Volim izazove, stvaram planove i trudim se ispunjavati svoje snove.

O Dječjoj sobi
Stvoriti inspirativne i funkcionalne dječje sobe koje potiču razvoj, kreativnost i sreću djece, a istovremeno olakšati roditeljima proces uređenja i opremanja kroz stručne i personalizirane savjete. Pružiti roditeljima podršku i stručnost u stvaranju dječjih soba koje potiču razvoj, kreativnost i samostalnost djece od najranije dobi. Kroz personalizirane konzultacije, edukaciju o važnosti prilagođenog prostora i primjenu Montessori principa, nudimo praktična i estetski privlačna rješenja. Naš cilj je olakšati roditeljima svaki korak – od odabira boja, namještaja i organizacije prostora do cjelovitog preuzimanja procesa uređenja, prema željama klijenata. Time omogućujemo obiteljima da uživaju u prostoru koji podržava djetetovu igru, učenje i rast, dok štedimo njihovo vrijeme i trud.