News

UNICEF: Nizozemska i Danska najbolja su mjesta za odrastanje

UNICEF

Foto: Freepik

Prema najnovijem, ovogodišnjem izvješću UNICEF-a, Nizozemska i Danska zauzimaju prva dva mjesta među 43 zemlje članice OECD-a i EU-a kao najbolja mjesta za odrastanje i podizanje djece, piše The Malaysian reserve. Izvješće “Report Card 19: Child Wellbeing in an Unpredictable World” analiziralo je mentalno blagostanje, tjelesno zdravlje i vještine djece, uspoređujući podatke iz 2018. i 2022. godine kako bi se procijenio utjecaj pandemije COVID-19 i globalnih promjena na djecu.

Ključni nalazi izvješća

Po pitanju mentalnoh zdravlja, 87 posti Nizozemaca (petnaestogodišnjaka) izjavilo je da su zadovoljni svojim životom, što je najviši postotak među analiziranim zemljama. Iako je došlo do porasta prekomjerne težine među djecom u mnogim zemljama, Nizozemska i dalje ima jedan od najnižih postotaka djece s prekomjernom težinom (17,6%). Pandemija je negativno utjecala na akademske vještine djece. U Nizozemskoj je postotak petnaestogodišnjaka koji su postigli osnovnu razinu pismenosti i matematike pao s 66 posto u 2018. na 49 posto u 2022. godini.

Globalni izazovi i preporuke UNICEF-a

Izvješće upozorava na opći pad dobrobiti djece u mnogim bogatim zemljama, s posebnim naglaskom na:

  • pogoršanje mentalnog zdravlja – zabilježen je pad zadovoljstva životom među adolescentima u 14 od 32 zemlje;
  • porast prekomjerne težine – U 14 od 43 zemlje došlo je do značajnog porastapretilosti kod djece, što je nastavak dugoročnog trenda;
  • pad akademskih vještina – procjenjuje se da su djeca u prosjeku zaostala između sedam mjeseci i godinu dana u obrazovanju zbog zatvaranja škola tijekom pandemije.

Zbog alarmantnih podataka, UNICEF je pozvao vlade da poboljšaju mentalno zdravlje djece kroz prevenciju i pružanje specijaliziranih usluga. Da im osiguraju dostupnost nutritivne hrane i ograniče promociju nezdravih prehrambenih proizvoda, podrže razvoj osnovnih i digitalnih vještina, posebno za djecu iz ugroženih skupina. Te da uključe djecu u procese donošenja odluka kako bi se bolje razumjele njihove potrebe i iskustva.