TrudniceTrudnice izbjegavajte ovu hranu!

Zdrava prehrana u trudnoći je vrlo važna zato što utječe na pravilan rast i razvoj ploda. U trudnoći se povećava bazalni metabolizam za 25% pa je zato potrebno povećati kalorijski unos, ali ne pretjerano nego za otprilike 200 kalorija dnevno.
2 mjeseca prije

Koliko je poželjno da trudnice dobiju kilograma u trudnoći, ovisi o njihovoj prosječnoj tjelesnoj težini i indeksu tjelesne mase, a kao optimalan prirast težine smatra se 10-12 kilograma. Zbog svega toga potrebno je jesti zdravo i raznoliko, ali i brinuti o količini.

Što izbjegavati?

Postoji određena hrana koju treba izbjegavati tijekom trudnoće, a to su:

Meso i riba

Meso i ribu naravno možete konzumirati, ali samo ako su skuhani, inače postoji rizik od toksoplazmoze. To je zarazna bolest koja dolazi od parazita i prenosi se preko mačaka. Može dovesti do ozbiljnih problema u trudnoći ili u najgorem slučaju, do spontanog pobačaja.
Što se tiče ribe, bitno je odabrati onu koja ima veliku količinu omega 3 masnih kiselina, a nisku količinu žive jer ona može naštetiti živčanom sustavu fetusa. Najbolje je konzumirati divlji losos, skušu, haringu, sardinu i inćune, a treba izbjegavati morskog psa i sabljarku. Od mesa je dobro jesti crveno jer je bogato željezom.

Neoprano povrće

Obavezno je oprati sve voće, povrće i začinsko bilje prije konzumacije. Voće i povrće s mekanom kožom se može lagano utrljati, a ono s tvrđom kožom je potrebno lagano izribati. Voće koje ima nejestivu koru kao što su naranče, banane, avokado i dinje također treba oprati, zbog toga što bakterije mogu prijeći s vanjske strane kore na unutrašnji dio voća koji se jede.

Rafinirani ugljikohidrati

Rafinirani ugljikohidrati koji se nalaze u bijelom kruhu, bijeloj riži, slatkišima i sokovima dozvoljeno je konzumirati, ali ne preporučuje se pretjerivanje. To može povećati razinu šećera u krvi i dovesti do puno veće novorođenčadi koji kasnije mogu imati problema s prekomjernom težinom. Umjesto toga, konzumirajte nerafinirane žitarice kao što su smeđa riža, kruh cjelovitog zrna, zobena kaša, quinoa i druge namirnice.

Hrana bogata vitaminom A

Ovdje se prvenstveno misli na jetricu i jetrene proizvode, kao što je primjerice pašteta. Može sadržavati visoki udio vitamina A koji loše utječe na razvoj ploda. Vitamin A čest je sastojak preparata za liječenje akni pa se njegovo korištenje u trudnoći izbjegava.

Jaja

Tvrdo kuhana jaja ili dobro pečena kajgana nisu opasni za trudnice, dok u ostalim oblicima mogu uzrokovati salmonelu pa ih treba izbjegavati.

Sir

Sirevi poput ementalera, parmezana i edamera su potpuno sigurni za konzumaciju u trudnoći, dok je prije kupnje mozzarelle, svježeg sira i feta sira potrebno provjeriti deklaraciju. Naime, trudnice smiju jesti samo one napravljene od pasteriziranog mlijeka. Brie, gorgonzola, roquefort i Danish blue mogu uzrokovati spontani pobačaj pa su strogo zabranjeni u trudnoći.

 

 

Avatar

Mateja

Leave a Reply

Povezani članci