1. godina 2. godina 3. godina Djeca

Kako objasniti djetetu što je bol i zašto ju osjećamo?

bol

Objasniti djetetu što je bol i zašto ju ljudi osjećaju bit će izazovan zadatak kojim biste se trebali pozabaviti što je ranije moguće. Kada djeca padnu, ozljede se ili se nađu u bolnici, nije neuobičajeno da dožive određenu razinu boli. Bol je neugodno osjetilno i emocionalno iskustvo koje se obično povezuje s oštećenjem tkiva ali može biti i emocionalna. Ona koju uzrokuju iskustva u odnosima.

Bez obzira o kojoj se vrsti boli radilo ona može poremetiti bitne aktivnosti kao što su jelo, odmor i spavanje. Ako se bol ne kontrolira učinkovito, ona može spriječiti proces ozdravljenja ometanjem normalnih tjelesnih funkcija. Na primjer, bol može povisiti krvni tlak, broj otkucaja srca i smanjiti razinu kisika u krvi.

Važno je naučiti kako komunicirati sa svojim djetetom o tome što je bol i otkriti strategije koje će mu pomoći da se nosi s njom. Jednom kada steknete razumijevanje razine boli koju vaše dijete doživljava, možete istražiti različite pristupe za upravljanje njome. Brojni su načini pomoći djetetu u nošenju s boli. POVEZANO: Vodič za liječenje posjekotina vašeg djeteta

Što im reći?

Recite im da je bol način na koji nam naše tijelo govori da nešto treba našu pažnju i brigu. To je signal koji trebamo poslušati i shvatiti ozbiljno. A kada se brinemo o sebi i dobijemo pomoć kada nam je potrebna, naša se tijela mogu osjećati bolje i brže ozdraviti.

Bol iako neugodna ona nas na neki načini i štiti. To je poput alarmnog sustava za naša tijela. Kada osjećamo bol, tijelo nam govori da budemo oprezni i da se brinemo o sebi. To je način na koji naše tijelo kaže: ‘Hej, ovdje nešto nije u redu, budimo oprezni i popravimo to.’

Ne zaboravite koristiti jezik primjeren dobi i prilagoditi objašnjenje na temelju djetetove razine razumijevanja. Potaknite ih da postavljaju pitanja i uvjerite ih da je bol normalan dio života i da se može kontrolirati uz pravilnu njegu i podršku. POVEZANO: Ljuto dijete: Razgovorom riješite problem

Naučite dijete kako se nositi kada osjete bol

Disanje: Duboko disanje potiče opuštanje tijela i pomaže u kontroli boli. Potaknite svoje dijete da polako udiše kroz nos i izdahne kroz usta. Mogu zamisliti puhanje svjećica na rođendanskoj torti ili napuhavanje balona. Još jedan ugodan alat za duboko disanje je puhanje mjehurića. POVEZANO: Prednosti dramske radionice za djecu

Zagrljaj: Zagrljaj, maženje i poljupci pomažu kod emocionalne boli. Osjećaj bliskosti i da se na vas mogu osloniti ponekad u potpunosti mogu ukloniti osjećaj tuge.

Mašta: Bavljenje maštovitim aktivnostima smanjuje tjeskobu i bol dok potiče osjećaj smirenosti i opuštenosti. Zajedno stvarajte priče, razgovarajte o omiljenom mjestu ili predmetu ili se prisjećajte posebnih trenutaka u svom životu. Ova je strategija posebno učinkovita za djecu školske dobi između šest i dvanaest godina.

Opuštanje: Tehnike opuštanja korisne su za upornu bol. Pronađite udoban položaj i ispružite ruke i noge. Počevši od glave, vodite svoje dijete da se usredotoči na svaki dio tijela, postupno se spuštajući do nožnih prstiju. Potaknite ih da zamisle svoje tijelo kako postaje sve teže i teže, što otežava podizanje bilo kojeg dijela. Važno je cijelo vrijeme disati sporo, duboko. Uzmite si vremena i ostanite opušteni. Ova je strategija idealna za predtinejdžere i tinejdžere.

Skretanje pažnje: Skretanje pažnje je vrijedna tehnika koja skreće pažnju s boli na poznate, sigurne i ugodne aktivnosti. Potaknite svoje dijete da se uključi u aktivnosti kao što su čitanje, umjetnost i rukotvorine, slagalice, društvene igre, filmovi ili video igrice.

Uključivanjem djeteta u odabir strategija suočavanja, osnažujete ga da odabere metode koje mu najbolje odgovaraju.

POVEZANO: Razvijte vještine upravljanja novcem kod djece od najranije dobi