TrudniceDodaci prehrani za trudnice

Od začeća pa sve do poroda rast i razvoj djeteta ovisi o hranjivim tvarima koje buduća majka unosi u organizam. Ako nije moguće unijeti dovoljne doze prehranom, potrebno je uzimati dodatke prehrani namijenjene trudnicama.
1 tjedan prije

Trudnoću obilježava povećana potreba za unosom nutrijenata. Nužno je unijeti sve potrebne hranjive tvari da bi se osigurao pravilan rast i razvoj ploda, ali i sačuvalo zdravlje trudnice. Prehrana inače, a naročito u trudnoći treba biti raznovrsna i uravnotežena. Ako su u prehrani prisutni sitni propusti ili se neke od namirnica ne unose dovoljno, potrebno je koristiti dodatke prehrani.

Koje dodatke prehrani koristiti u trudnoći?

Najvažniji nutrijenti u trudnoći su folna kiselina, vitamin B12 i cink u prvom tromjesečju te željezo, magnezij i kalcij u drugom i trećem tromjesečju. Za vrijeme cijele trudnoće važne su omega-3 masne kiseline, vlakna i probiotici. Zato je potrebno osigurati se multivitaminskim preparatima koji su posebno prilagođeni trudnicama. Njih je moguće osim u trudnoći uzimati i prije samog začeća te poslije trudnoće, odnosno za vrijeme dojenja.

Folna kiselina

Folna kiselina jedan je od onih dodataka prehrani koje je potrebno uzimati i prije začeća te kasnije u prvom tromjesečju. Jako je važan unos folne kiseline, jer njezin nedostatak može prouzročiti oštećenja neuralne cijevi. Ona se uz leđa embrija razvija za vrijeme trećeg tjedna trudnoće, a kasnije postaje mozak, kralježnična moždina i ovojnice. Iako je jako važan njezin unos, ne smije se pretjerati s količinom jer utječe na apsorpciju vitamina B12. Ako dnevna doza prelazi 1000 μg, tog vitamina počet će nedostajati u organizmu.

Vitamin B12

Vitamin B12 prirodno se nalazi u namirnicama životinjskog podrijetla. Iz tog je razloga nedostatak moguć kod vegetarijanaca i vegana pa trudnice koje se hrane tom vrstom prehrane obavezno trebaju uzimati dodatak vitamina B12. Njegov manjak može prouzročiti zastoj u rastu i razvoju ploda.

Cink

Cink ima važnu ulogu u rastu i razvoja ploda te kasnije imunološkog sustava. Zbog njegovog nedostatka može doći do prijevremenog poroda. Pravilan unos nije bitan samo u trudnoći, već i za vrijeme dojenja. Dnevno je dovoljan unos 15 mg cinka.

Željezo

Dnevni unos željeza u trudnoći treba biti 30 mg. Nizak unos željeza može biti povezan s prijevremenim porođajem, niskom tjelesnom masom djeteta i razvijanjem anemije. Uz željezo se preporučuje uzimati i vitamin C kako bi se ono što bolje apsorbiralo.

Magnezij

Ako unos magnezija prehranom nije dovoljan, preporučuje se njegovo dodatno uzimanje, i to u dozi od 300-350 mg na dan. Nizak unos može biti povezan s prijevremenim kontrakcijama maternice. Česti su grčevi u nogama, a može doći i do preeklampsije, poremećaja uslijed kojeg je povišen krvni tlak i prisutni su proteini u mokraći. Unosom magnezija i vitamina B6 uspješno se liječi.

Kalcij

Potreban je za razvoj mišića te izgradnju zuba i kostiju. Najveća potreba je u završnim mjesecima trudnoće kad on odlazi u kosti. U trudnoći je apsorpcija kalcija povećana, ali je svejedno potreban dnevni unos oko 1000-1500 mg. Ako se dovoljno unose mliječni proizvodi, nije potrebno dodatno uzimanje u obliku tableta.

Omega-3 masne kiseline

Ljudski organizam nema sposobnost stvaranja omega-3 masnih kiselina pa ih se u potpunosti mora unositi hranom. Konzumiranjem namirnica bogatim omega-3 masnim kiselinama poboljšavaju se kognitivne i vidne funkcije djeteta, smanjuju se rizik od prijevremenog poroda, preeklampsije i postporođajne depresije. Preporučeni dnevni unos prehranom iznosi 250 mg, a u obliku tableta još dodatnih 200 mg. Riječ je o preparatima koji sadrže dokozaheksaenske kiseline ili DHA.

Vlakna

Brojne žene u trudnoći se suočavaju s dvije neugodne pojave – konstipacijom i hemoroidima. Ta je stanja moguće držati pod kontrolom unosom prehrambenih vlakana. Dovoljan unos u prvom tromjesečju također će smanjiti rizik od preeklampsije. Preporučuje se dnevni unos od 25-30 grama vlakana, a potrebno ih je unijeti voćem, povrćem, mahunarkama i cjelovitim žitaricama.

Probiotici

Redoviti unos probiotika pomoći će održati normalnu vaginalnu mikrofloru i smanjiti pojavu vaginalnih upala uslijed kojih može doći do prijevremenog poroda. Istraživanja su pokazala da probiotici mogu smanjiti pojavu dijabetesa u trudnoći i kasniju pojavu atopijskog dermatitisa kod dojenčadi.

 

 

Avatar

Mateja

Povezani članci

bebe_logo-white

Dobro došli na portal posvećen svim budućim i sadašnjim majkama, ponosnim očevima i svima onima koji su uključeni u odgoj djece i beba. Ovdje ćete pronaći odgovore na sva pitanja o trudnoći, majčinstvu i odrastanju, najnovije stručne savjete i korisne informacije. Cilj nam je pružiti podršku, pomoć i olakšati posao koji nikada ne prestaje – roditeljstvo.

Instagram

Marketing

Bebe.hr marketing

Copyright © 2018 BEBE.hr | Design & development by