Trudnice

Riblja večera u kojoj trudnice smiju uživati

što trudnice smiju jesti

Foto: Freepik

Trudnoća sa sobom nosi puno lijepoga, ali, budimo iskreni, nosi puno previše ograničenja i zabrana. Da bi bebica bila zdrava, trudnica, kažu, mora biti spremna odreći se puno slasnih zalogaja. Isto tako vrijedi i za riblju večeru na Badnjak. Važno je odabrati vrste ribe su sigurne za konzumaciju, a neke od njih zaobilaziti u širokom luku.

Preporučuje se konzumacija riba s niskim udjelom žive, a koje su bogate omega-3 masnim kiselinama. Neke od riba koje se mogu svježe kupiti kod nas, a sigurne su za konzumaciju su:

  • Sardine – bogate su omega-3 masnim kiselinama i imaju niski udjel žive;
  • Inćuni – izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina;
  • Bakalar – popularan je izbor, posebno tijekom blagdana;
  • Pastrva – slatkovodna riba koja je savršeno zasitna, bogatog okusa i sigurna za majku i bebu;
  • Haringe i sardine – za one koji vole male pržene ribice (ne pretjerujte s uljem);
  • Som – prefina masna, riječna riba prava je delicija.

Ove ribe su obično sigurne za trudnice u preporučenim količinama od 224 do 340 grama tjedno (oko 2 do 3 porcije). Važno je izbjegavati ribe visoke u živi kao što su morski pas, sabljarke i skuša, a možete odabrati i alternativu tuni.

Sve ove ribice mogu se pripravljati na različite načine – pržiti, kuhati, pretvoriti u paštetu. No u Hrvatskoj se njeguje tradicija jedenja bakalara na badnjak, upravo njega zato smo izdvojili u jedan poseban recept.

Tradicionalni recept za bakalar

Sastojci:

  • 500 g sušenog bakalara
  • 500 g krumpira
  • 4 režnja češnjaka
  • 100 ml maslinovog ulja
  • Sol i papar po ukusu
  • Svježi peršin

Postupak pripreme:

  1. Bakalar stavite u veliku posudu s vodom i namačite 24-48 sati, mijenjajući vodu nekoliko puta.
  2. Nakon namakanja, bakalar stavite u lonac s vodom i kuhajte dok ne postane mekan. To obično traje oko 20-30 minuta. Nakon kuhanja, odstranite bakalar iz vode, ohladite i očistite od kože i kostiju.
  3. Krumpir ogulite, narežite na kockice i skuhajte u slanoj vodi dok ne postane mekan.
  4. Češnjak sitno nasjeckajte, a peršin na grublje komade.
  5. U velikoj zdjeli pomiješajte bakalar, krumpir, češnjak, peršin, maslinovo ulje, sol i papar. Sve dobro promiješajte dok se sastojci ne sjedine i ne postanu kremasti.
  6. Bakalar poslužite topao kao glavno jelo ili hladan kao namaz na kruh. Dobar tek!
  7. Povezani članci: Hrana koja je zabranjena za trudnice