TrudniceVažnost uravnotežene prehrane

Pod pojmom zdrave hrane, usko je vezana i uravnotežena prehrana koja označava pravilan unos glavnih hranjivih tvari - ugljikohidrata, masti i proteina. Mnoge bolesti ili druge zdravstvene smetnje mogu biti uzrokovane načinom prehrane.
1 mjesec prije

Zdrava prehrana uključuje konzumiranje velikog broja namirnica za koje ćete biti sigurni da vam daju različite potrebne vitamine i minerale. Ako čitate novine ili gledate vijesti, sigurno ste primijetili kako nas sa svih strana izvještavaju o tzv. „superhrani“, hrani za koju su istraživači ustanovili kako ima fantastična ljekovita svojstva. Na osnovu toga, da se zaključiti kako je svaki dan potrebno konzumirati obilje superhrane kako bi bili zdravi i sigurno doživjeli stotu. A je li to stvarno tako? Nažalost ne, jedina istina je da u prehrani nema čarobnog štapića! Međutim, sve se namirnice mogu pripremiti da ne budu štetne za organizam i upravo nas taj način pripreme i raznolikost namirnica koje konzumiramo može održati zdravima.

Svježa i cjelovita hrana

Najzdravije je jesti što više cjelovite hrane, a u malim količinama „prerađenu“ hranu koja se rafinira u tvornicama. Prerađena hrana tako gubi mnogo, ako ne i većinu svojih hranjivih sastojaka. Tako je naprimjer kruh od cjelovitih žitarica zdraviji od rafiniranog bijelog kruha, smeđa riža od bijele, svježe povrće od onog u konzervi, kuhanje od nule u usporedbi s brzom hranom ili gotovim jelima. Kuhanje od nule ne mora trajati satima, postoji puno načina da od svježe hrane napravite brze i ukusne obroke.

Redoviti obroci

Redoviti, uravnoteženi obroci obilježje su zdrave prehrane. Dodavanje manjih obroka tijekom dana, uz standardna tri, može pomoći u održavanju normalne tjelesne težine i unapređivanju zdravstvenog stanja. Trudnicama i dojiljama to je od velike važnosti. Trudnicama je u prosjeku potrebno dodatnih 300 kalorija dnevno kako bi rast i razvoj djeteta bio normalan. Dojenje zahtjeva dodatnih 300-500 kalorija dnevno u odnosu na razdoblje prije trudnoće ili dvostruko više ako je riječ o dojenju blizanaca.

Važnost doručka

Da bi se dobro osjećali i održavali optimalnu razinu šećera u krvi, prije svega, potrebno je doručkovati svakog dana! Nakon cijele noći, organizmu je ujutro potrebna hrana da bi se pokrenuo. Preskakanje doručka nije učinkovita metoda mršavljenja, baš naprotiv – ako preskočite doručkak, vjerojatno ćete trebati jesti više tijekom dana. To na kraju dovodi do konzumiranja više kalorija nego što je stvarno potrebno, a često i „praznih“ kalorija koje su sadržane u šećeru.

Metode kuhanja

Koliko je hrana zdrava, ovisi o načinu na koji je pripremljena. Sirova hrana ima najviše hranjivih sastojaka pa se iz tog razloga preporučuje redovita konzumacija svježeg i sirovog voća i povrća. Kad je riječ o pripremi, najviše će se hranjivih sastojaka i okusa zadržati kuhanjem na pari, pečenjem na žaru ili tehnikom „stir fry“, odnosno brzim pečenjem.

A što sa slasticama i grickalicama?

Kad razmišljamo o zdravoj prehrani, normalno je zapitati se što s namirnicama koje nisu hranjive niti preporučljive, a jako ih volimo. U prvom redu, riječ je o čipsu, slatkišima, keksima i ostalima koji imaju malu prehrambenu vrijednost. Te namirnice svakako bi trebalo izbjegavati jer doprinose porastu pretilosti i dijabetesu tipa 2. Sadrže dodane šećere kako bi prerađena hrana bila ukusnija.

 

 

Avatar

Mateja

Leave a Reply

Povezani članci