TrudniceŽudnja za pojedinom hranom tijekom trudnoće

Što kažete na kisele krastavce i sladoled? Ili možda papriku i maslac od kikirikija? Ako maštate o ovim ili nekoj drugoj, jednako suludoj, kombinaciji namirnica – vjerojatno ste trudnica koja je upravo završila potragu za sladoledom u zamrzivaču.
7 mjeseci prije

Više od 3/4 svih trudnica u jednom trenutku ima žudnju za pojedinom hranom u trudnoći. Najčešće se ona odnosi na slatkiše, mliječne proizvode i slanu hranu. Međutim, žudnja za određenim namirnicama može uključivati i stavljanje maslina na cheesecake ili pak uranjanje voća u salsu. Iako su ove žudnje na granici bizarnog, većinom su potpuno sigurne za zdravlje trudnice.

Žudnja za određenom hranom govori o spolu djeteta

U nekim davnijim vremenima vjerovalo se da je hrana za kojom trudnice žude, dobar pokazatelj spola djeteta. Ako žudite za slatkišima, vjerojatno nosite djevojčicu. U slučaju da žudite za mesom ili sirevima, vjerojatno je dječak u pitanju, vjerovalo se. U slučaju da imate želju pojesti nešto što ni nije jestiva namirnica, odmah se posavjetujte s liječnikom. Ovdje se prvenstveno misli na kredu i glinu koje ne samo da bi bile štetne da ih se pojede, već su mogući znak da vašem tijelu nedostaje željeza.

Žudnja je zapravo poruka tijela

Velik broj liječnika smatra kako je žudnja poruka vašeg tijela o tome što mu trenutno nedostaje. Ako vam se primjerice jedu slane namirnice, to bi mogao biti znak da vašem tijelu treba više natrija koji povećava volumen krvi. Žudite li za voćem, to može biti znak da trebate više vitamina C. Problem je ponekad što se poruka gubi na putu do mozga, odnosno možda ćete žudjeti za nečim slatkim i umjesto da pojedete voće, pronaći ćete se kako jede nešto nezdravo, a slatko.

Načini suzbijanja žudnje za hranom

Postoje načini koji će vam pomoći u suzbijanju žudnje za hranom u trudnoći. Za početak – ne preskačite doručak. Neka on bude zdrav i nutritivno bogat jer to može pomoći spriječiti žudnju koja se pojavi u toku dana. Osim toga, ako se žudnja i pojavi, uvijek možete probati sa zdravijom alternativom u odnosu na ono što vam se stvarno jede. Pa tako u slučaju da vam se jede sladoled, probajte ga zamijeniti sa smrznutim jogurtom ili bombone sa smrznutim grožđem. U slučaju da ne možete odoljeti slanom, probajte sa rižinim krekerima kako biste udovolji trenutnoj žudnji.

Također, ako i udovoljite svojoj žudnji, ne morate tu određenu namirnicu koja vam se jede unijeti u ogromnim količinama. Ako vam se jede čokolada, nije potrebno da odmah posegnete za najvećom čokoladom koju imate doma. Jedan redak jednako će ublažiti vašu žudnju kao i cijela čokolada. Nema ničeg lošeg u prepuštanju žudnji sve dok znate da u tome ne pretjerujete.

Za kraj, znajte da ako se prepustite žudnji, niste loša osoba i to nije nešto zbog čega bi se trebali osjećati krivima. Žudnja je sastavni dio gotovo svake trudnoće i nije dobro da cijelo vrijeme negirate žudnju kao da ona ni nije prisutna. Prepustite se kada želite i osjećate da vam je to prijeko potrebno, samo se pobrinite da to bude umjereno.

 

 

Avatar

Mateja

Leave a Reply