Dječji vrtić, mjesto gdje svakodnevno ostavljate svoju djecu, prema knjizi Edite Slunjski, zajednica je koja uči. Ovo je mjesto dijaloga, suradnje i zajedničkog učenja.
Vrtićki prostor treba biti mjesto gdje dijete od samog početka osjeća dobrodošlicu. Da prvi dojmovi budu prijateljski, kako bi vrtić od samog početka odisao toplim i prijateljskim osjećajem.
Vrtići bi trebali biti mjesto gdje se kroz boravak, odgoj i učenje osjeća radost. Okruženje najsnažnije određuje kvalitetu djetetovog učenja. Raznolikost poticaja pomaže djeci pri rješavanju izazova s kojima se suočavaju. Na taj način mogu istraživati i eksperimentirati, te bolje razumjeti, potiču im se razni interesi te se potiče razvoj u raznim domenama učenja.
Kvalitetna prostorna organizacija stvara ugodno ozračje, koje omogućava osjećaj udobnosti i sigurnosti te stvara obiteljsku atmosferu. Omogućava da se djeca slobodno kreću, te da ostvaruju dobru međusobnu interakciju, kao i onu sa odgojiteljem. Na taj način dijete će se osjećati ugodno i prihvaćeno.
Okruženje dječjeg vrtića trebalo bi promovirati vrijednosti kao što su suradnja, sloboda, odgovornost, neovisnost itd.
Kriteriji „dobre atmosfere“ u dječjim vrtićima bili bi:
- istodobno zbivanje različitih aktivnost djece (svatko radi ono što sam izabere),
- radno ozračje ( svatko radi ono što mu je najzanimljivije i u što može tad „uroniti“),
- veseli žamor djece (razgovor, rasprava),
- slobodno kretanje prostorom (aktivnosti nisu statične),
- slobodan odabir sadržaja i druge djece s kojima će stupiti u aktivnost (ne trebaju činiti samo ono što su za njih isplanirali odrasli) itd.
Što je u skupini više djece, to i raznovrsnih materijala treba biti više. Oni trebaju djeci različitih interesa i sposobnosti omogućiti da rade ono što im je zanimljivo i na taj način uče. Prostorna i socijalna dimenzija neraskidivo su povezane.
Izvor: Slunjski, Edita. Dječji vrtić: zajednica koja uči: mjesto suradnje i zajedništva. Zagreb, Spektar Media, 2008.
POVEZANO: Kako ublažiti tjeskobu od odvajanja kada dijete ide u vrtić