0 do 12 tjedana 12 do 24 tjedna 25 do 40 tjedana Trudnice

Konzumacija gljiva u trudnoći

Konzumacija gljiva u trudnoći

Konzumacija gljiva u trudnoći itekako je moguća, međutim, preporučljivo je izbjegavati konzumiranje sirovih gljiva. Odabir kuhanih ili sušenih gljiva tijekom trudnoće je mudar izbor, budući da donose obilje nutrijenata na stol. Gljive sadrže mnogo vitamina i minerala pa ne čudi da su i ljudi stoljećima koristili u kulinarske i ljekovite svrhe.

Naravno, važno je da uvijek jedete samo one gljive koje poznajete i u čija ste svojstva sigurni. Činjenica je da velik broj gljiva koje rastu u prirodi nisu pogodne za konzumaciju pa je edukacija u ovom području ključna kako bi se izbjegle neugodnosti.

U ovom članku, istražujemo čarobni svijet gljiva i dijelimo vam korisne informacije kako bismo vam pomogli donijeti informirane odluke za sebe i svoju bebu u trbuhu.

Konzumacija gljiva u trudnoći poželjna je radi njihovih svojstava

Gljive se ističu kao prirodni izvori vitamina B kompleksa, uključujući tiamin (B1), riboflavin (B2), niacin (B3) i pantotensku kiselinu (B5), svaki s koristima kako za trudnicu tako i za bebu. Tiamin i niacin igraju ulogu u kognitivnom razvoju djeteta, ublažavaju umor i pružaju dodatnu energiju. Riboflavin pridonosi očuvanju zdravlja kože, poboljšava vidnu oštrinu i potiče razvoj snažnih kostiju, mišića i živaca. S druge strane, pantotenska kiselina štiti od probavnih tegoba. POVEZANO: Folat i folna kiselina i namirnice koje ih sadrže!

Nedostatak vitamina D tijekom trudnoće može uzrokovati umor, bol u leđima, krhke kosti, pa čak i loše raspoloženje. Uključivanje gljiva u prehranu može unijeti obilnu količinu vitamina D u vaše tijelo olakšavajući apsorpciju kalcija. To će doprinijeti stvaranju čvrstih kostiju i zubi djeteta u utrobi. POVEZANO: Znate li zašto je vašem djetetu važan vitamin D?

Prema riječima Tare Bassi, ovjerene nutricionistkinje, kliničke herbalistice, edukatorice i istraživačice iz područja Greater Tampa Bay, “Većina gljiva koje se mogu naći u supermarketima rastu u uvjetima bez izloženosti prirodnom sunčevom svjetlu ili ultraljubičastom (UV) svjetlu. Divlje gljive ili gljive uzgojene u uvjetima s izloženošću sunčevom svjetlu mogu imati povećani udio vitamina D.” Ipak, bez obzira na povećanu prisutnost vitamina D u divljim gljivama, kada ste trudni pametnije je konzumirati gljive kupljenje u renomiranim trgovinama. Tako ćete zasigurno izbjeći moguće opasnosti od zamjene jestivih gljiva s onim nejestivima i otrovnima.

Gljive također obiluju bjelančevinama i vlaknima. Bjelančevine igraju ključnu ulogu u sveobuhvatnom  razvoju mišićne mase bebe. Vlakna djeluju kako bi spriječila neugodna stanja poput zatvora i umora, istovremeno poboljšavajući probavno zdravlje, osiguravajući spremnost i vitalnost za bezbrižan porod.

Kako se volumen krvi povećava tijekom trudnoće, tijelo zahtijeva više hemoglobina. Gljive su izvrsna riznica željeza ključna za proizvodnju hemoglobina i crvenih krvnih stanica kako kod majke tako i kod fetusa.

Antioksidansi su važan dio gljiva, posebice selen i ergotionein, koji surađuju kako bi podigli moć imunološkog sustava. Učinkovito potiču zdravlje tijekom trudnoće. Osim toga, gljive sadrže i cink, kalij i selen, koji doprinose rastu i razvoju bebe.

Sigurnost konzumacije gljiva

Dok su mnoge vrste gljiva sigurne za konzumaciju, postoji nekoliko stvari koje biste trebali imati na umu dok birate i pripremate gljive tijekom trudnoće:

  • Kupujte gljive od pouzdanih izvora kao što su trgovine ili farmeri. Izbjegavajte branje divljih gljiva kako biste izbjegli trovanje.
  • Prije kuhanja, dobro operite gljive i skinite vanjski sloj s njih, ako je potrebno. Visoka temperatura kuhanja također pomaže uništiti eventualne bakterije.
  • Sirove gljive mogu sadržavati bakterije koje su opasne za trudnice. Pametna je odluka termički ih obraditi prije konzumacije.

Uravnotežena prehrana za vas i vašu bebu

Sjetite se, vaša prehrana tijekom trudnoće važna je za vaše zdravlje i zdravlje vaše bebe. Gljive mogu biti ukusan i hranjiv dodatak vašem jelovniku, ali je važno konzumirati ih umjereno i uzeti u obzir sigurnosne smjernice. Pobrinite se da vaš jelovnik bude raznolik i bogat hranjivim tvarima. Vaše tijelo i vaša beba zaslužuju najbolje, a vi ste ti koji to mogu ostvariti. POVEZANO: Uvođenje gljiva u prehranu beba i djece