Koje je pravo vrijeme za uvođenje ekrana u bebin život pitanje je koje muči velik broj modernih roditelja budući da je u današnjem vremenu izbjeći ih gotovo nemoguće. Tijekom prve dvije godine života, bebin mozak prolazi kroz značajan razvoj, postavljajući temelje za kognitivne i senzorne sposobnosti.
Kako bi podržali ovu kritičnu fazu, ključno je da bebe i mala djeca aktivno istražuju svoju okolinu. Baveći se raznim prizorima, zvukovima, okusima i teksturama. Kroz interakciju i igru djeca stječu znanja o svijetu oko sebe i razvijaju bitne vještine. POVEZANO: Pametni sat za djecu: Značajke i argumenti za i protiv
Uvođenje ekrana u bebin život
S obzirom na važnost praktičnog iskustva, stručnjaci savjetuju roditeljima da ograniče izlaganje svoje djece ekranima. Međutim, u današnjoj digitalnoj eri može biti izazovno zaštititi bebe i malu djecu od privlačnosti televizora, tableta, računala i pametnih telefona.
Američka akademija pedijatara (AAP) preporučujueda djeca mlađa od 18 mjeseci uopće ne provode vrijeme pred ekranom (osim za videopozive). Budući da je ovo vrijeme kritično razdoblje koje je bolje potrošiti na interaktivne aktivnosti i komunikaciju licem u lice.
Za malu djecu u dobi od 18 do 24 mjeseca predlaže se ograničeno vrijeme pred ekranom pod nadzorom odrasle osobe. Za djecu u dobi od dvije do pet godina, AAP savjetuje najviše jedan sat visokokvalitetnog obrazovnog programa dnevno. Ponovno naglašavajući važnost angažmana roditelja i djeteta tijekom vremena ispred ekrana.
Međutim, američke smjernice naišle su na kritike britanskog Kraljevskog koledža za pedijatriju i dječje zdravlje (RCPCH). Oni tvrde da ove smjernice nemaju snažnu potporu utemeljenu na dokazima i da možda nisu u potpunosti usklađene s različitim potrebama i okolnostima djece.
Određivanje odgovarajuće količine vremena pred ekranom za bebe i malu djecu ostaje složeno pitanje. AAP-ov naglasak na ograničenoj izloženosti ekranu odražava zabrinutost zbog mogućih štetnih učinaka na razvoj jezika, raspon pažnje i društvenu interakciju. Unatoč tome, tehnološki napredak također je otvorio nove puteve za obrazovna i interaktivna iskustva. Ključno je pronaći ravnotežu između korištenja zaslona i praktičnog istraživanja, uzimajući u obzir ugledne smjernice, roditeljsku prosudbu i individualne potrebe djeteta.
Kako daljnja istraživanja nastavljaju rasvjetljavati utjecaj ekrana na razvoj u ranom djetinjstvu, ključno je da roditelji i skrbnici budu informirani i održavaju stalni dijalog sa zdravstvenim radnicima. Vodeći računa o količini i kvaliteti vremena provedenog pred ekranom, poticanjem bogatih iskustava iz stvarnog svijeta i njegovanjem značajnih interakcija, roditelji mogu podržati holistički razvoj svog djeteta i stvoriti uravnotežen pristup digitalnom svijetu.
POVEZANO: Kako pomoći djeci da se smire bez korištenja ekrana