Strani jezik i njegovo uvođenje u vokabular vašeg djeteta mogu biti izuzetno stimulativni za njegov razvoj. Ipak, kada razmišljate o tome kada je pravo vrijeme, morate se prisjetiti toga da je vaše dijete i dalje dijete. I da mu je prije svega potrebna igra.
Uvođenje stranih jezika u djetetovu svakodnevicu treba biti postupno i dobro osmišljeno. Ne želite da vaše dijete počne govoriti engleski ili njemački, a da prije toga nije svladalo osnove materinjeg jezika. Ovaj problem u današnjem umreženom društvu veoma je primjetan. U svakodnevnom životu često susrećemo s ljudima koji se ne znaju izraziti na hrvatskom jeziku već upotrebljavaju engleske riječi i fraze. Potrudite se da vaše dijete najprije usvoji jezične vještine svog materinjeg jezika, a potom će vrlo lako usvojiti i nove jezike.
Kada početi uvoditi strani jezike u dječje okruženje?
U jednoj od najvećih lingvističkih studija ikad provedenih pokazano je da su djeca vješta u učenju drugog jezika do dobi od 18 godina. Otprilike 10 godina kasnije od ranijih procjena. U u internetskoj anketi bostonskog sveučilišta sudjelovalo je dvije trećine milijuna ispitanika. Ali studija je također pokazala da je najbolje započeti s učenjem jezika s 10 godina ako želite postići gramatičku tečnost izvornog govornika.
Ipak, svi se znanstvenici slažu oko jednog: što se ranije djetetu prezentiraju strani jezici, to bolje. Neki istraživači kažu da vještine usvajanja drugog jezika dosežu vrhunac u ili prije dobi od 6 ili 7 godina. Drugi tvrde da se taj prozor proteže kroz pubertet. No, svi se slažu da je djetetu nakon puberteta mnogo teže naučiti novi jezik.
Neke studije, pak, pokazuju mnogo kontroverznije mišljenje; a to je da je za djecu najbolje da drugi jezik počnu učiti već s 3 ili 4 godine. Studije su pokazale da što je učenik mlađi, to bolje može usvojiti izgovor i nove zvukove. Djeca oko treće ili četvrte godine mogu učiti kroz igru jer još nisu opterećena činjenicama i informacijama koje treba pohraniti i procjenjivati, što se događa kako starimo.
Strani jezici i njihovo rano usvajanje mogu biti prednost, ali…
Istraživanja su pokazala da su djeca koja su prvo savladala materinji jezik, a zatim naučila drugi jezik, tečno govorila strani jezik. Međutim nikada nisu uspjela dostići razinu izvrsnosti kao ona koja su oba jezika naučila odjednom.
Što se tiče roditelja koji pretjerano potiču svoju djecu da provode više vremena učeći drugi jezik, trebali bi biti oprezni. Ako prvi jezik nije pravilno razvijen i dijete je bilo prisiljeno učiti drugi, postoje brojne opasnosti koje bi trebalo pokušati izbjeći. Također, morate biti svjesni toga da nisu sva djeca rođena kako bi govorila više jezika.
Nekome dobro ide slikanje, nekome matematika, nekome jezici…stoga budite puni razumijevanja. Svome biste djetetu trebali dati mogućnost da isproba različite stvari kako bi se moglo odlučiti čemu se želi posvetiti. Kao i što ga veseli, ali i što mu uistinu ide od ruke.
POVEZANO: 3 godine: Načini kako poticati emocionalnu sigurnost i učenje kod djeteta