Planiranje trudnoće

Uloga multivitamina u planiranju trudnoće

Uloga multivitamina u planiranju trudnoće

Uloga multivitamina u planiranju trudnoće važna je kako bi se smanjio rizik od problema u razvoju bebe u prvim tjednima trudnoće. Ako planirate trudnoću, važno je s oprezom pristupiti temi vitamina i dodataka prehrani. Dok neki mogu biti korisni, drugi mogu predstavljati rizik.

Stoga se uvijek preporuča konzultirati se sa svojim liječnikom prije početka bilo kakvih dodataka prehrani. Uobičajeni suplement je multivitamin, koji kombinira različite vitamine i minerale u obliku tableta. Postoje specifični multivitamini namijenjeni trudnicama, poznati kao prenatalni multivitamini. Međutim, ključno je razumjeti da ti dodaci nisu namijenjeni zamjeni zdrave i hranjive prehrane. Čak i ako uzimate prenatalne multivitamine, važno je usredotočiti se na dobro uravnotežene obroke. POVEZANO: Kako odabrati najbolje prenatalne vitamine

Uloga multivitamina u planiranju trudnoće i trudnoći: Trebate znati ove stvari

Ako ste trudni, preporučljivo je izbjegavati uzimanje multivitamina koji nisu posebno namijenjeni za trudnoću. Zdrava i raznolika prehrana tijekom trudnoće općenito osigurava većinu potrebnih vitamina i minerala. Usprkos tome, osobito je važno nadopuniti svoju prehranu folnom kiselinom kada ste trudni ili kada postoji mogućnost da ostanete trudni.

Preporuča se uzimanje 400 mikrograma folne kiseline dnevno, počevši prije začeća pa do 12. tjedna trudnoće. Folna kiselina igra ključnu ulogu u sprječavanju defekata neuralne cijevi, kao što je spina bifida, kod bebe u razvoju. Ako niste uzimali folnu kiselinu prije začeća, preporučuje se da počnete čim saznate da ste trudni.

Osim dodataka prehrani, uključivanje zelenog lisnatog povrća u vašu prehranu može osigurati folat, koji je prirodni oblik folne kiseline. Žitarice za doručak i određeni masni namazi obogaćeni folnom kiselinom također mogu doprinijeti zadovoljavanju vaših potreba za folnom kiselinom.

prehrana za dojilje

U određenim slučajevima, vaš liječnik može preporučiti uzimanje dodataka ako imate poznati nedostatak. Evo nekoliko primjera:

  • Ako slijedite vegetarijansku ili vegansku prehranu i ne dobivate dovoljno vitamina B12. POVEZANO: Dijete vegetarijanac: Za ili protiv?
  • Ako ne zadovoljavate svoje potrebe za kalcijem, koji su ključni za zdravlje kostiju, putem mliječnih proizvoda ili druge hrane bogate kalcijem.
  • Ako imate niske razine željeza.
  • Ako vam možda nedostaje omega-3 masnih kiselina, osobito ako konzumirate minimalne količine plodova mora.

Ako niste sigurni treba li vam dodatak, najbolje je da se posavjetujete sa svojim liječnikom. On će procijeniti vaše specifične potrebe i pružiti personalizirane preporuke na temelju vaših osobnih okolnosti. Zapamtite, razgovor o vašim specifičnim prehrambenim zahtjevima sa svojim liječnikom osigurat će vam da dobijete odgovarajuće smjernice prilagođene vašim potrebama.

POVEZANO: Hrana koja pomaže ženama osigurati plodnost